Thursday, March 31, 2011

Rumah baru Haiqal... =)

Alhamdulillah, rumah Haiqal dah sampai beberapa hari yang lalu sewaktu Haiqal demam teruk. Kesian tengok dia, nak bermain tapi badan tak larat. Sekarang ni dah sihat, asyik masuk keluar rumah je. Haiqal nak buat apa pun buatlah sayang, itukan rumah persendirian Haiqal.

Seronok pula tengok Haiqal bermain dalam rumahnya, walaupun dalamnya kosong tanpa ada satu perabot pun tapi cukup untuk dirinya duduk melepaskan lelah setelah penat bermain. Sengaja ibu pilih bentuk gajah kerana Haiqal kan suka gajah. Ada juga terdetik dalam hati ingin masuk ke dalam rumah gajah tu tapi sayang sekali tak muat pula badan ni. Maklumlah ............. =)

Sebenarnya rumah gajah ni pemberian dari Huggies. Tahun lepas Huggies ada mengeluarkan borong pengumpulan mata, kebetulan suamiku pergi ke sebuah butik baby dan terlihat borang tersebut. Apa lagi dia pun sambarlah satu. Sekurang-kurangnya bolehlah kumpul point dari biarkan plastik Huggies terbuang macam tu saje. Tambahan lagi hadiah yang ditawarkan memang memikat hati aku.

Sejak hari tu lah aku menggunting kupon pada plastik Huggies dan menampalnya di borang tersebut. Akhirnya penghujung bulan dua tahun ni, cukup jumlah point dan bolehlah dihantar untuk menebus hadiah yang ditawarkan. Rasa berbaloi aku mengumpul kupon setiap bulan, apa taknya ku fikirkan hadiahnya kecil rupanya besar rumah gajah tersebut. Jom tengok....


Inilah rumah gajah Haiqal


Jom masuk rumah baru Haiqal

Harap-harap tahun ni adalah Huggies buat penebusan points lagi. Bolehlah dapat benda lain pula. Selain tu, dapat mengisi masa aku juga. Tak dapat bayangkan mesti Haiqal bertambah seronok kalau ada kawan-kawan bermain bersama dia dalam rumah gajah tu. Buat masa ni Haiqal bermain dengan ibu dan ayah dulu ye...



"Ibu Sayang Haiqal"

3 comments:

Nonie said...

Bestnyer Haiqal..besar la rumah Haiqal..Auntie tumpang duduk boleh?..hihihi

Kasih Ibu said...

boleh.....meh la dtg rumah haiqal...=)

ieda said...

bestnya dia dapat rumah baru...leh la ajak kwn2 tumpang sklai hehehe,ibu haikal tq lawat blog ida :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...