Thursday, April 18, 2013

Sok..sek...sok.sek..

Assalamualaikum dan selamat pagi...
Hari ni seperti hari-hari yang lain duduk berdua bersama Haiqal di rumah. Rutin harian ku kemas rumah, basuh baju, masak dan menjaga anak bujangku yang sorang ni. Macam-macam ragam, keletah dan perangai dia yang kadang-kadang menggugat kesabaran dan keimanan seorang ibu. Sabor jelah...
Alhamdulillah, usia kandunganku dah masuk 25 minggu, tinggal 15 minggu je lagi saat kelahiran adik Haiqal. Harap-harap segalanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Kebetulan due date nya seminggu lagi sebelum Hari raya, nampak gayanya aku beraya dalam pantanglah. Tengok jelah orang makan rendang, lemang dan sambal kacang, sayur lodeh..hu..hu...
Sekarang ni orang sibuk sana sini bercerita mengundi. Tahun ni rasa-rasanya aku tak balik mengundi kot. Bagi chance en suami mengundi kat Penang. Ikutkan rasa rugi sangatkan tak mengundi tapi nak buat macam mana, aku mengundi di selatan dan suami aku di utara. Suami aku kata aku tak mengundi pun tak apa,confirm **** menang..Boleh pula cam tu....
Tapi yang tak bestnya berkemungkinan dia je sorang balik Penang..Aku dan Haiqal???duk rumah la. Pada mulanya memang dah plan nak balik sama-sama tapi suami aku pula tak dapat cuti. Kalau setakat balik hujung minggu je, buat letih badan je. Jalan jam memang dah pasti. So, kami decide dia je balik naik bas. Tu baru plan la, tak tau pula tiba-tiba last minute plan tukar...
Sebenarnya dah lama kami tak balik Penang. Ingatkan mengundi ni bolehla lama sikit balik Penang tapi tak boleh pula. Huh!!!dah macam-macam makanan yang terbayang kat kepala ni bila balik Penang.. Telan air liur jelah.
Oklah, takat ni dulu celoteh aku pepagi ni. Have a nice day ya!!! 
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...