Thursday, July 5, 2012

Hokkaido Cupcake with Custard Filling

Assalamualaikum...
Ibu Haiqal ni kejap ada kejap tak ada, dah macam biskut Chips more la pula...he..he...Apapun hari ni bukan nak bercerita tentang biskut tapi bercerita tentang kek cawan yang yummy!
Memandangkan macam susah bebeno je aku ni nak pergi Jepun, dapat merasa kek yang namanya ala-ala Jepun pun oklah kan... 
Dah lama aku mencari-cari resepi Hokkaido Cupcake ni...banyak juga resepi yang ada tapi kebanyakkannya dalam sukatan gram...aku mana ada penimbang..huk..huk... (memang nak kena beli juga...) Cari punya cari akhirnya jumpa juga resepi yang guna sukatan cawan...Gembira tak terkata...rasa nak melompat pun ada...(excited sungguh ibu Haiqal ni...hu..hu..)
Tak tunggu lama, petang tu juga aku ber experimen..Alahamdulillah setelah berhempas pulas hasilnya tidak mengecewakan...apa yang aku baca tentang kek ni ada pada kek yang aku buat ni...hu..hu...suka! suka!..
Tekstur kek ni macam kek span, ringan dan lembut..di makan dengan krim kastard pula...huh!!!bertambah-tambah la sedap...bukan aku sorang je kata sedap, suami dan jiran aku pun kata macam tu juga...Meh tengok hasik Hokkaido Cupcake Ibu Haiqal

Hokkaido Cupcake with Custard Filling

tanpa "bedak" still look yummy!!!

Resepi cupcake ni aku ambil dari blog Sasharahmat. Macam-macam resepi ada, jengok-jengoklah ke sana ya. TQ so much Shasha for sharing this lovely recipe....

P/S: Sorry tak dapat share resepi dalam blog ni, kesuntukkan masa nak menaip...he..he..

2 comments:

ady said...

as-salam
cantik kejadian Hokkaido Cupcake tu.. mesti sedap..

Kasih Ibu said...

to ady: wsalm..alhamdulillah, 1st time mencuba menjadi...rasanya mmg sedap, tq juga pada tuan punya resepi ni... =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...