Monday, March 19, 2012

Jom masak peria belut...

Assalamualaikum...
Hari ni nak cerita sikit tentang peria belut ni. Aku pun baru first time dengar dan makan masa balik kampung minggu lepas. Bila dengan perkataan peria je automatik dalam otak aku fikir mesti pahit ni. Yela peria biasanyakan pahit. Aku memang tak makan peria sebenarnya.
Tapi bila aku rasa je peria belut ni, tak ada sikit pun rasa pahit. tak percaya???sungguh memang tak pahit. Rasa sedap lagi ada la...he..he..
Sebelum balik Hulu Langat mak aku ada bekalkan 3 biji peria belut ni. Maklumlah anaknya dah suka, terus dibaginya..kebetulan banyak pula berbuah walaupun baru pertama kali mengeluaran hasil...tulah rezeki berbakti pada tanah...
Peria belut ni pada aku sedap dimasak tumis dengan telur. Marbeles....he..he...kepada yang tak kenal peria belut meh tengok gambar-gambar kat bawah ni...

nilah peria belut yang dah dibelah dan dibuang bijinya...

potong kecil-kecil
taraaa.... =) dah siap dah "Peria belut tumis telur"
Apa lagi dah tengah hari ni, jom kita makan dulu....he..he.. bye.... =)

 
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...