Friday, April 26, 2013

Alkisah sekeping sikat...

Assalamualaikum dan salam penghulu segala hari...
Seronoknya sekejap je dah hari jumaat, esok bolehla request en.suami gi jalan-jalan. Bosanla 5 hari duduk rumah je. Nak juga hirup udara luar dan "cuci-cuci mata". Plan memang hujung minggu ni nak cari barang-barang keperluan baby tapi tak deside lagi which place to go...erm..ikut kaki melangkah jelah kan.
Oh ya berbalik pada tajuk entri kat atas tu, ni aku anak share sikit cerita yang berlaku tengah hari semalam. Memang aku tak expect langsung kejadian tu boleh berlaku. Tulah kata orang "expect the unexpected"...
Aku memang tak menyangka sikat pun boleh menjadi alat yang membahayakan especially buat anak bujang aku tu. Selama ni Alhamdulilah tak de pula dia buat benda-benda yang pelik-pelik. Entah kenapa semalam tengah aku sibuk memasak, tiba-tiba dengar dia menangis kesakitan. Kelam kabut aku keluar jengok dia.
Aku terus peluk dan tanya dia...dia cuma tunjuk telinga sambil menangis meraung" sakit..sakit...". masa tu aku cuma fikir semut masuk dalam telinga kot. Lepas tu aku nampak sikat kat sebelah dia, dalam hati ni terdetik entah-entah dia cucuk hujung sikat tu dalam telinga dia. Aku dah panik, tengok telinga dia tak berdarah, tanda-tanda merah pun tak ada...Cepat-cepat aku call suami...
Bila dia dah reda menangis cuba tanya dia, rupanya betul dia masukkn hujung sikat tu dalam telinga dia. Aduhai, sabar jelah..mujur tak ada yang luka... Bahaya sungguh la Haiqal ni. Macam manalah dia boleh terfikir nak buat macam tu. 
Lepas-lepas tu, aku bagi sikat tu kat dia langsung dia tak berani nak pegang..he..he..fobia agaknya. Tanya dia nak cucuk lagi tak?dia kata "tak nak..tak nak". 

sikat nilah...
Tapi bila difikir-fikirkan balik, silap aku juga tak simpan balik sikat tu lepas guna. Biasanya aku akan simpan, entah macam mana nak dijadikan cerita aku biarkan je. Lagipun tengok pada jenis sikat ni pun dah bahayakan, runcing je hujungnya. Syukur sangat tak jadi pape yang buruk semalam.Kalau tak menyesal tak sudah aku. Alhamdulillah, syukur padamu ya Allah selamatkan anakku...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...