Tuesday, April 2, 2013

Kemaruk makan "Bipang"

Assalamualaikum. Hari ni bagun tidur je rasa tak sedap badan. rasa macam nak demam pun ada juga. Sejak berbadan dua ni sokmo rasa letih, lesu dan tak selesa je. Lebih-lebih lagi waktu malam time nak tidur, berpeluh-peluh kepanasan. Maklumlah rumahku hanya ada kipas, tu pun siap hidupkan 2 kipas setiap kali tidur tau. Still panas juga..entahla...tidur sambil berendam dalam air kot baru sejuk...ha..ha..  Suami aku duk geleng kepala jelah tengok gelagat aku ni.
Aduhai macam-macamlah aku ni, tu belum cerita bab makan lagi. Mula-mula awal preggy langsung tak ada selera nak makan, lebih-lebih lagi makan nasi. Kalau sehari tak makan pun tak apa. Sekarang ni pantang nampak makanan sure berselera aku makan. Bila check up berat sekali naik 3 kg terus...ternganga aku dibuatnya...confirmlah kena minum air gula.. Mujur result ok, tak da kencing manis...fuh...lega.
Yang aku perasan preggy kali ni aku suka sangat makan yang manis-manis. Tak serik agaknya aku ni minum air gula tapi tulah susah sangat nak elakkan. Kalau tak manis tu macam tak puas je. Baru-baru ni gi pasaraya dekat dengan taman, ternampaklah "bipang". Kalau orang kampung aku pangil "bipang", kat plastik pembungkus namanya kacang gula. Rupanya macam kat bawah ni

Bipang oh bipang...

rasa manis, rangup, liat-liat sikit dan berbijan...sedap sangat

Rasanya 1 plastik tu aku sorang je yang makan. Bagi kat Haiqal langsung dia tak layan. Aku sekali makan bekeping-keping...aduh, parah ibu Haiqal ni...Nak buat macam mana baby dalam perut ni suka kot..he..he...tu jelah alasannya. 
Kan best kalau pandai buat bipang ni. tiap-tiap hari boleh makan...hu..hu.. Oklah, bye..bye..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...