Monday, April 1, 2013

Kembali mengapam

Assalamualaikum...Alhamdulillah, baru je habis mengapam sambil melayan kerenah si anak bujang sorang tu. Setelah sekian lama tak ambil tempahan apam,  terasa "capek" sekali...hu..hu.. Rasanya dah 4 bulan aku tak ambil tempahan apam. Baru hari ni tergerak hati nak testing ketahan badan..larat ke idak mengapam masa mengandung ni..tu pun ambil setakat 50 biji je. Lagipun rindu sangat nak mengapam...
Ternyata memerlukan ketabahan dan kecekalan hati sungguh nak mengapam ni. Aku memang tabik spring la kepada peniaga-peniaga apam yang still on biz walaupun time mengandung...aku???kena fikir banyak kali juga. Ni pun dah mula sakit-sakit, lenguh-lenguh pinggang dan kaki. 
Sbenarnya yang membatkan aku bertambah-tambah "poonat" ni bukan apa, melayan karenah si Haiqal. Tak taulah sejak aku mengandung ni dia buat perangai sungguh. Selalunya tak kisah pun kalau ibu dia buat apam, dia duk main sendiri. Tadi bukan main sibuk lagi dia mengacau..apa yang aku pegang semua dia nak ambil...bila larang dia menjerit mengamuk...menguji kesabaran sungguh...
Kata orang dia terasa kot nak ada adik, plus nak tarik perhatian aku. Tak taulah, pokok pangkalnya memang sangat-sangat menguji kesabaran akulah. Ishtifar banyak-banyak aku dalam hati...anak oh anak.
La ni dia tidur, bila tenung muka dia rasa kesian dan bersalah pula. Ada la juga aku marah-marah dia tadi. Entah apa yang dia rasa agaknya. Apepun ibu tetap sayangkan Haiqal. Mudah-mudahan Allah bagi aku kesabaran yang tinggi dalam menjaga dan mendidik anak ibu ni. rasa sedih pula..huk..huk..
Oklah tak mo sedih-sedih...Alhamdulillah rasa puas sangat bila dah siap dan tengok hasilnya...rasa dah terbalas rindu nak mengapam. Malam ni dah boleh antar kat regular customer aku. Harap dia berpuas hatilah...bye.bye...
Apam Bee & Ladybird with Starwberry, Blueberry, Kiwi & Choc. filling

 

1 comments:

qemaishak said...

Alhamdulilladapat lagi buat apam, cantik pulak tu :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...