Thursday, February 10, 2011

Disini bermulanya...

Sejuk je rasa hati ni bila menatap wajah anakku yg comel..sygnya ibu pada Haiqal tak tergambar dengan kata-kata. itulah perasaanku tatkala aku melihat wajah putera ku buat pertama kalinya... Haiqal telah selamat dilahirkan pada tanggal 26hb Dec 2009 tepat jam 1 pg. syukur Alhamdulillah setelah hampir 12jam aku bertarung nyawa akhirnya aku selamat melahirkan bayi lelaki yang sangat comel secara pembedahan.

MUHAMMAD AFIF HAIQAL BIN RAFIZAM

Allah saja yang tahu betapa sakitnya melahirkan anak, di saat kesakitan itulah baru ku sedar begitu besar pengorbanan seorang ibu. patutllah syurga itu dibawah telapak kaki ibu...Namun semua kesakitan itu lenyap bila jururawat meletakkan anakku diatas dadaku.. perasaan sebak,sedih dan gembira bercampur baur...aku panjat syukur padamu ya Allah di atas kurniaan mu ini dan aku berjanji akan menjaga dan mendidik amanahmu ini sebaik mungkin. Bermula detik itulah,aku sudah bergelar seorang ibu dan bakal menggalas tanggungjawab yg besar bersama suamiku dalam mendidik anakku ini.

Comelnya anak ibu ni..

Masa terus berlalu dengan pantas, sedar tak sedar kini anakku sudah setahun sebulan. Permata ibu ni dah semakin bijak dan manja terutama dengan ayahnya.walaupun kadang-kadang terdetik juga rasa cemburu tapi aku buang jauh-jauh perasaan itu. padaku mungkin lumrah anak lelaki lebih manja dengan ayahnya berbanding ibunya..(saje nak sedapkan hati sendiri..he..he..)

Ibu rasa tak sabar nak melihat Haiqal berjalan. bila melihat kanak-kanak sebaya dengan dia dah pandai berjalan, dalam hati bilalah anak aku ni nak berjalan. mungkin Haiqal mengikut aku yang dulunya juga lambat berjalan,kata mak ku. manakan tumpah kuah kalu tak ke nasi.. =). so, bayzura sabar ye...tingkatkan usaha lagi ajar Haiqal bertatih..sehari setapak lama-lama bertapak-tapak lah...nanti tak terkejar ibu dibuatnya.
Anak ibu dah bangun, ni tandanya yang ibu perlu berhenti mengarang. sekejap ye sayang ibu habiskan sikit je lagi..


Wassalam..


"ibu sayang Haiqal"



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...