Sunday, May 5, 2013

Tin..Tin...Ada barang untuk awak!!!

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. 
Hari ni semua orang sedang berpusu-pusu ke tempat mengundi. Kalau boleh nak cepat-cepat mengundi dan balikkan..Bestnya kalau aku pun merasai suasana tu tapi apa kan daya..hu..hu..aku tak berpeluang...sedih..sedih...
Untuk tahun ni aku bagi peluang en.suami mengundi kat kampung halaman dia. Malam tadi dia gerak balik kampung dengan bas je. So,sekarang ni tinggallah kami berdua kat rumah ni. Mujur si Haiqal tak buat perangai cari ayah dia..mungkin dia dah biasa waktu siang ayah dia tak ada. Dia ingat ayah dia pergi keje jelah.
Cuma petang ni jelah, time ayah dia balik keje..biasanya kalau ayah dia balik lambat dia sibuk tanya ayah dia mana. Rasa-rasanya ayah dia sampai pun mungkin lewat malam. Harap-harap dia fahamlah.
Sebenarnya nak cerita ni,barang-barang yang aku tunggu selama ni dah sampai..sampai pun dah lewat petang Jumaat lepas. Memang tak expect langsung posmen antar petang tu, yela biasanya kalau pos laju sampai kat taman nipaling lewat pun pukul 3 lebih. 
Mula-mula aku ingat en.suami yang balik, siap tin..tin..lagi...pelik juga, biasanya suami aku kalau balik dia akan terus masuk, tak dalah nak bunyikan hon bagai... Si Haiqal pula dah sibuk nak buka pintu. Sekali aku tengok, la en.posmen rupanya.
Bila tengok barang yang dia bawa, seronok tak terkata...nak tau apa dia, tengok kat bawah ni 

Ibu dia seronok, si Haiqal lagilah tersangat-sangat seronok..kui..kui...rasa berbaloi-baloi kumpul keranjang timah susu si Haiqal. Masuk yang ni, dah 4 kali aku redeem hadiah  dari Enfa Mama A+ Club. Tapi kali ni yang paling besar dan menepati minat Haiqal. Haiqal kan suka main dengan huruf-huruf dan abjad-abjad.
Dalam kotak ni ada huruf-huruf ABC, 123, simbol-simbol magnet, flash card, kapur, marker pen, eraser...macam-macam aktiviti Haiqal boleh buat. 

tengah kemaruk main..he..he..

lukis...bulat...sisi empat...
So, beberapa hari ni dia tengah kemaruk main benda alah nilah. Bagun tidor je terus je cari. Yang paling kelakar tu, boleh pula dia kata ni "pebook" Haiqal. Kalau ayah dia sibuk mengadap FB, dia pun sibuk bawa benda tu letak atas meja sebelah ayah dia. Konon-konon dia pun tengah ber FB lah...he.he..
Oklah, nak sidai kain baju dulu. Mesin dah berbunyi tu. Ta..ta.. 
 


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...