Friday, April 1, 2011

Dugaan datang lagi...

Salam Jumaat semua...Hari ni tak seceria semalam, segalanya menjadi suram kerana permata hatiku tidak berapa sihat. Haiqal secara tiba-tiba selesema dan sedikit batuk. Kesian anak ibu ni, baru nak lincah semula dah melepek lagi. 

Anak ibu sabar ye, ni lah dugaan untuk Haiqal membesar. Seingat aku jarang sekali Haiqal selesema dan batuk, hanya demam sahaja. Nak kata berjangkit dari sesiapa tak juga kerana aku dan suami sihat sahaja. Lagipun Haiqal tak keluar bercampur dengan budak-budak lain. Mungkin juga rentetan demam hari tu kot, selesema dan batuknya datang kemudian...Apa pun yang terjadi, ibu akan jaga Haiqal sebaiknya dan Haiqal pun sama kena makan ubat yang ibu bagi ya....

Alhamdulillah Haiqal ni jenis yang senang makan ubat, bagi je terus ditelannya. Apa taknya kebanyakkan ubat kanak-kanak kan manis. Kalau pahit gerenti di keluarkan semula.

Kesiannya anak ibu, nak bernafas pun sempit je. Tidur malam tadi pun asyik terjaga. Mujurlah ada vicks, boleh ibu sapu kat belakang badan dan hidung haiqal. Dapat jugalah kurangkan selesema anak ibu ni. Pagi tadi pun aku ada basuh umbun-umbun Haiqal dengan air hangat-hangat, kata mak aku agar hingusnya pekat dan kering. Harap-haraplah berkesan.

Anak ibu cepat sembuh sepenuhnya ye. Ibu nak Haiqal sihat dan aktif seperti selalu. Ibu sayang Haiqal sangat.

Tengok tu bukan duduk diam Haiqal ni, ada sahaja yang nak dibuatnya..

Main cak!cak!dengan ibu Haiqal

 

6 comments:

pondokburuk said...

siannya Haiqal selsema ye? akak dulu mcm tu juga, kalau anak demam mesti tak tidor lena, susah hati...

slmt berkenalan juga dr akak.

Kasih Ibu said...

HAiqal selesemalh aunty...
betul tu kak, anak adalah segalanya...sanggup tak tidur mlm jaga dia...

Yana@Noni said...

Moga Haiqal cpt sembuh yer..:-)

Isteri @ Ibu Yg Kiub said...

My baby pun selsema..kesian dia..,batuk pun tak henti2..huhuhu

Kasih Ibu said...

to yana:

thanks yana...

Kasih Ibu said...

to isteri@ibu yang kiub:

mungkin musim kot selesema dan batuk skrg ni...may your baby get well soon...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...